Paulius Tumosa :: www.PauliusTumosa.lt

2013 m. balandžio 18 d., ketvirtadienis

VYTAUTAS ŠAPRANAUSKAS APIE DIETĄ IR MITYBOS ĮPROČIUS

Aktoriaus ir TV laidų vedėjo Vytauto Šapranausko, regis, yra visur. Tautos folkloro dalimi tapusios žvaigždės vedamos laidos jau daug metų muša televizijos laidų reitingų viršūnes, o spektakliai su juo patiria neregėtą anšlagą. „Esu pirmiau aktorius nei TV žvaigždė“, – sako V. Šapranauskas, dar vadinamas „Šapru“.

Vytautas tikina, kad kelerius pastaruosius metus nuolatinis populiarumas jį įpareigoja neapsileisti. „Reikia sportuoti, kad augtų raumenų masė, o mažėtų riebalų sluoksnis. Kai turiu laiko nueinu į sporto salę. Per penkerius pastaruosius metus mažiausiai esu svėręs 74 kg. Esu įgavęs ir kėglių formą. O „kėglį“ reikia numest, nes profesija tai įpareigoja“, – teigia aktorius.

„Manau, kiekvieno žmogaus organizmas yra linkęs kaupti riebalus po tam tikro amžiaus. Man tas amžius jau atėjęs. Todėl reikia prisižiūrėti. Bet nepasakyčiau, kad man yra sunku numesti svorį. Užtenka nepavalgyti kelių kartų, pagerti obuolių sulčių ir viskas atsistato. Kartais darau iškrovos dienas“.

V. Šapranauskas pasakoja, jog bandymų laikytis dietų buvo visada: „Bet visada tavo kūno poreikiai nugali dietą. Mano vienas pažįstamas sakė: „Reikia mažiau ėst – tai ir bus visa dieta“. Būtent „ėst“, nes kurie normaliai valgo tai ir nestorėja, o kurie ėda tampa storuliais“.

Vytauto dietos truko vos dvi dienas. Daugiau tiesiog neiškentė. Tuomet jis atsisakė kasdien valgyti mėsą. „Tačiau supratau, kad man reikia mėsos. Mes esame šiauriečiai, negalime daryti to ką daro pietiečiai. Nors Senegalo žmonės nuo bado ne lieknėja, o tinsta, pilvai auga... Aš dabar stengiuosi sveikai maitintis. Reikia jausti saiką. Bet kai maistas yra skanus negali susilaikyti. O reikia!“, – pridūrė TV laidų vedėjas.

„Jeigu žmogus storas, apsileidęs ir jo nekamuoja jokia liga, tai patarčiau mažiau kimšti. Kartą Amerikoje prie Niagaros krioklių mačiau kaip du storuliai su užpakaliais neprasilenkė pro tiltelį. Nereikia, kad taip nutiktų ir jums. Kiekvieno žmogaus galimybės yra neribotos. Reikia tik noro. Storuliams turbūt nesvarbu, kaip jie atrodo. Veidrodine liga tai pavadinčiau – veidrodis šiuo atveju reikalingas tik tam, kad matyti, ką ten reikia pasiimti, jog pasisiotum“.

„Stengiuosi nevalgyti kiaulienos. Vietoj kiaulienos valgau pistacijas, kurios naikina cholesterolį. O jei rimtai, tai renkuosi jautieną, paukštieną. Esu didelis jūros gėrybių fanas. Bet pas mus tos gėrybės nėra aukščiausios kokybės – viskas šaldyta, nežinia kaip paruošta. Jei upinė žuvis, tai ji turi būti nešaldyta, o jei jūrinė – gali būti ir šaldyta. Iš šaldytos upinės žuvies juk visos gerosios savybės dingsta. Dažnai nuvažiuoju į specializuotas žuvų parduotuves ir prisiperku mėnesiui žuvies, krevečių, midijų. Geras maistas turi būti greitai pagaminamas. Nes ilgai gaminant jis sugadinamas“.

„Su laiku mūsų lietuviška virtuvė labai pasikeitė. Vėdarus, kugelius, cepelinus labai mėgstu. Tačiau viskas priklauso nuo to, kur tu atsirandi ir kaip tai yra padaryta. Kavinėje tokių dalykų net nebandau. Apskritai, atėjus į kavinę ir pamačius, kad labai didelis meniu, neduok Dieve dar ir su nuotraukomis, tai jau yra blogas ženklas. Reiškias viskas yra pagaminta iš anksčiau, užšaldyta ir tik pašildoma kažkam užsisakius. Kuo mažesnis meniu – tuo šviežesni produktai“, – pastebi V. Šapranauskas.

Pusryčiams Vytautas renkasi kavą ir cigaretę. Kaip daugelis, kukurūzų dribsnių su pienu ryte jis nevalgo. „Šiaip kukurūzų dribsnius mėgstu, tačiau juos valgau vienus. Organizmas pats turi pasakyti, ko tau reikia. Jei pamatau gražiai atrodančią silkę, aš galiu ją ir pasirinkti ryto užkandai. O kiaušinienė su šonine, pomidorais, dešrelės ir visi kiti angliško tipo pusryčiai – ne man. Turbūt nieko nėra baisiau valgyti tai. Akys turi pasakyti, ko tu nori. Tačiau jos visada nori daugiau, nei skrandis gali sutalpinti. Tiesiog reikia prisiminti, kad mūsų skrandžiai vos dviejų kumščių dydžio“.

„Pietūs dažniausiai būna vakare. Tačiau nesu mėgėjas ilgai miegoti. Anksti reikia keltis tik dėl to, kad reikia eit dirbti. Tačiau dėl daug darbo nėra kada normaliai prisėsti ir pavalgyti. Aš neturiu nustatyto dienos režimo. Aš kaip liūtas – darai, darai kažką ir pagalvoji „Jau reikėtų kažką suvalgyt“. Tai ir nugriebiu kokį „grobį“. Tada užvažiuoji į kokią degalinę ir nusiperki kokį greitai paruošiamą produktą. Ypač vasaromis tokia būna mano mityba. Mėgstu gaminti, bet pastaruoju metu nėra tam laiko“.

„Nesveika mityba yra viskas, ką mes valgome. Tačiau labai smagu nuvažiuoti į greitojo maisto restoraną ir nusipirkti mėsainį bei užsigerti kola. Labai mėgstu kolą. Ji man kaip „Kurmis“ veikia kanalizacijos sistemą. Kai persivalgai kola labai gerai – ji padeda virškinimui“.

„Labiausiai stebiuosi kaip moterys elgiasi – ateina konkreti valanda ir jos tuoj bėga kažką suvalgyti. Aš neturiu konkretaus laiko valgyti“.

Vakarais Vytautas mėgsta pasmaguriauti. Aktorius sako, kad jis yra didelis saldumynų mėgėjas. „Skaniausia man vakare sukrimsti „Mars“ batonėlį ar „Mars“ ledų. Tai – fantastika! Mėgstu šokoladą. Žinau, kad juodas yra geriau, bet man labiau patinka pieniškas. O pieno produktų stengiuosi nevartoti. Nors kefyras, airanas ir pasukos man patinka. Sūris irgi priklauso koks. Vietoj fermentinio rinkčiausi Gorgonzola sūrį. O kietą sūrį gali užtarkuoti ant salotų ar ant bent ko – kietas sūris tinka viskam pagardinti. Dažnai vakare daug prisivalgau. Žiūriu į gamtą – juk žvėrys prisivalgę neina bėgioti – jie eina miegot. Taip ir aš... Žinoma, persiėst nereikia. Tada naktį kamuos košmarai. Visi tie, kurie sako, jog naktį nereikia valgyti, tegul man įrodo, kodėl tada šaldytuve yra šviesa“, – šypsosi aktorius.

V. Šapranauskas teigia, jog nesvarbu ką valgai, svarbu kaip valgai. Bet jam nepatinka, kai iš maisto yra daromas menas. Jis sako: „Suprantu, yra tų restoranų, kur labai prestižiškai viskas pateikiama, porcijos labai mažytės, šakučių ir šaukštų po penkis. Tau atneša didelėje lėkštėje mažą kąsniuką, tu paragauji jį – labai skanu, bet aš noriu dar! Svarbiausia – kainos ir kokybės santykis. Jei yra geras maistas, tai tau nėra jokios prasmės ar prie lėkštės tau bus atnešta dvylika peilių ir dvylika šakučių ar vienas peilis ir viena šakutė“.

 
SKAITYTOJAMS REKOMENDUOČIAU ŠĮ RECEPTĄ:

Žalias, šviežias tunas su šviežiom pomidorų sultimis.
Tuną apibarstyt jūros druska, pipirais, avietėmis ir užpilti sultimis. Viską galima valgyti iš karto, nereikia nei kepti.

SU KOKIA PASAULIO ĮŽYMYBE LABIAUSIAI NORĖTUMĖT PAPIETAUTI?

Yra keletas žmonių, kurie man patinka. Bet tai nereiškia, kad aš turiu teisę su jais pietauti. Žaviuosi Robert De Niro vaidyba. Gal ir būtų smagu su juo papietauti.

Paulius Tumosa (interviu nespėjo pasirodyti spaudoje)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą